Pendry, Patricia, Carr, Alexa M., Vandagriff, Jaymie L. & Gee, Nancy R. (2021). Incorporating Human–Animal Interaction Into Academic Stress Management Programs: Effects on Typical and At-Risk College Students’ Executive Function. AERA Open, 7, doi:10.1177/23328584211011612.
Stangl, Werner (2003). Rund ums Lernen.
WWW: http://paedpsych.jku.at:4711/LEHRTEXTE/
InformationenrundumsLernen.html (02-10-23)
Klaus V. Wagner, Jakob Hartmann, Katharina Mangold, Xiao-Dong Wang, Christiana Labermaier, Claudia Liebl, Miriam Wolf, Nils C. Gassen, Florian Holsboer, Theo Rein, Marianne B. Müller & Mathias V. Schmidt (2013). Homer1 mediates acute stress-induced cognitive deficits in the dorsal hippocampus. Journal of Neuroscience, 33, 3857-3864.
http://www.stangl-taller.at/ARBEITSBLAETTER/
EMOTION/Stressbewaeltigung.shtml (06-06-17)
https://arbeitsblaetter.stangl-taller.at/STRESS/
Stress1.shtml (07-04-04)
http://www.vitanet.de (05-03-17)
http://www.orgenda.de/downloads/ (07-01-01)
http://www.seiwert.de/ (07-02-14)
OÖnachrichten vom 28.02.2007 und vom 4.4.2007
http://www.welt.de/gesundheit/psychologie/
article106503633/Drei-Viertel-der-Studenten-sind-gestresst.html (12-06.12)
http://blog.zeit.de/campusreporter/2008/07/24/semesterferien-frei-zu-gestaltende-zeit-ist-nicht-gleich-freizeit_412 (08-07-22)